Systémy LPGLPG sa natankuje na čerpacej stanici pomocou plniacej koncovky do nádrže. Prepojenie koncovky a nádrže zabezpečuje najčastejšie poplastované medené potrubie s vnútorným priemerom 6 mm a vonkajším 8 mm. V Európe sa používajú 3 druhy tankovacích pištolí a koncoviek - talianske, holandské a belgické. U nás a v okolitých krajinách sa využívajú talianske koncovky, v prípade, že je potrebné cestovať do krajín, kde sa používajú iné koncovky, je potrebné použiť redukciu na čerpanie.
Z nádrže sa LPG vedie pomocou poplastovaného medeného potrubia s priemermi (najčastejšie) 4x6 mm k elektromagnetickému ventilu LPG v motorovom priestore. Odtiaľ je vedené do vyparovača a zároveň regulátora tlaku, v ktorom sa zmení jeho skupenstvo z kvapalného na plynné a zníži sa jeho tlak na požadovanú úroveň. Pri zmene skupenstva z kvapalného na plynné je potrebné regulátor ohrievať, na čo sa využíva teplá voda z chladiaceho okruhu vozidla. Z regulátora sa už plynný propán-bután privádza cez regulačný člen,alebo plynové vstrekovače do sacieho potrubia motora. (Pozn. - tento popis platí pre všetky systémy s výnimkou zariadenia pre vstrek kvapalného plynu.) |
|
Posledná úprava: 02.Feb.2017 12:02:03 |